Modernizácia hlavnej prestupnej stanice metra: Termini

11.05.2012 19:03

Účelom úpravy prestupného uzla liniek A a B rímskeho metra, je celkové zlepšenie a posilnenie jeho celkových vlastností, funkcie a výkonu. Súčasťou programu je aj plánovaná modernizácia a skvalitnenie zelene v okolí stanice, zvýšenie bezpečnosti, odstránenie všetkých prekážok, a tak ju urobiť bezbariérovú a upraviť priestor tak, aby vyhovoval bezpečnostným predpisom v prípade evakuácie pri mimoriadnej udalosti. Prestavba interiéru zahŕňa úpravu takým spôsobom, aby vznikol výhľad na námestie pred stanicou – Piazza dei Cinquecento.

Plánovaný zásah možno zhrnúť takto:

  • posilnenie, reozganizácia a racionalizácia liniek tak, aby sa zabránilo preťaženiu priestorov, hlavne pri prestupe na linku B, ku ktorému dochádza dnes
  • prispôsobenie protipožiarnym normám a predpisom
  • odstránenie bariér a celkové zlepšenie prístupnosti, s osobitým dôrazom na handicapovaných užívateľov, užívateľov s obmedzenou schopnosťou pohybu a zrakovo postihnutých
  • všeobecná reštrukturalizácia systémov a technológií

Hlavné funkčné vlastnosti riešenia prijatého návrhu, spočíva v oddelení vstupných a výstupných tokov, cez reorganizáciu všetkých vnútorných prechodov a najmä vytvorenie novej cesty spájajúcej nástupište linky A a linky B: tak sa zdvojnásobí kapacita tokov z trasy A, ktoré sú na simuláciách v súčasnom stave kritické. Implementácia nového  tunela je plánovaná razbou do hĺbky, aby sa nepoškodili potenciálne archeologicky úrodné vrstvy pôdy. Z funkčného hľadiska a mechanizácie všetkých vnútorných prechodov príde k doplneniu nových rámp, výmene existujúcich a výstavbe nových výťahov, ktoré umožnia cestujúcim s obmedzenou pohyblivosťou prístup do všetkých podlaží dopravného uzla.

Z technologického hľadiska zásah obsahuje inštaláciu nových zariadení, ako je centrálne odsávanie dymu a hasiacich systémov a použité budú protipožiarne materiály a stavebné prvky, ktoré sú v plnom súlade s protipožiarnymi predpismi. Cieľom projektu je aj obnovenie povrchov, bez deformácie dobre zažitého obrazu, zameriava sa  chytré využitie materiálov, obnovu existujúceho zariadenia pomocou uplatnenia kvalitných materiálov novej generácie, ktoré majú vynikajúce vlastnosti v prípade požiaru, pozoruhodné mechanické vlastnosti pre využívanie a dobrú odolnosť voči vandalizmu.

Chýbať nebudú ani práce na Piazza dei Cinquecento:

  • regulácia umiestnenia existujúcich nástupíšť, vrátane konečných zastávok autobusov spoločnosti ATAC; zmena má byť značná
  • zmena polohy chodníkov pre chodcov
  • nové umiestnenie prechodov pre chodcov, zodpovedajúce hlavne konečným zastávkam autobusov
  • demolácia a rekonštrukcia vstupu do stanice linky B – bude sa nachádzať v strede námestia. Nakoniec návrh zahŕňa dôkladnú štúdiu stavebných prác, verejnú diskusiu na webe už počas prípravných fáz – čo je ideálny priestor na kritiku, aby sa minimalizovalo narušenie pre užívateľov. Realizácia všetkých prác sa plánuje za plnej prevádzky.

Celková investícia činí cca 63 miliónov eur.

Môj Rím, 2012

 

Pozrite si video nižšie.

—————

Späť